ALLE ROTOWN-EVENTS TOT 1 SEPTEMBER AFGELAST


Rotown doet er altijd alles aan om de beste service te bieden aan onze bezoekers. Dat betekent normaal ook dat we in het geval van afgelaste concerten zo snel mogelijk alle tickets terugbetalen. De afgelopen weken hebben we ontzettend veel concerten moeten verplaatsen of zelfs moeten cancelen. Dat gold natuurlijk niet alleen voor ons, maar voor alle popzalen. Op verzoek van de overkoepelende branchevereniging van al die zalen hebben we gewacht met het aanbieden van een oplossing voor geannuleerde en verplaatste concerten. Inmiddels is er een algemene regeling getroffen en kunnen we eindelijk aan de slag. Alle kaarthouders krijgen per mail bericht over de volgende opties:

Ticketswap
Is het concert verplaatst naar een datum die voor jou niet uitkomt? Onze administratie is door de huidige situatie onderbemand en alle verplaatsingen vragen veel van ons team. Je zou ons daarom heel erg helpen door je ticket eerst via Ticketswap aan een andere fan proberen te verkopen. Lukt, of wil je dit niet? Dan kun je uiteraard een restitutie krijgen, of je ticket (gedeeltelijk) doneren.

Refund of doneer en steun Rotown
Is een concert geannuleerd, of kun je je kaartje niet via Ticketswap kwijtraken? Via deze link kun je in ons ticketingsysteem Stager een (gedeeltelijke of volledige) restitutie aanvragen. Ook kun je er voor kiezen (een gedeelte van) het bedrag van je ticket doneren. Uiteraard hoeft dit niet, doe het alleen als je het kunt missen! De maatregelen omtrent het coronavirus hebben er voor gezorgd dat Rotown op zijn minst twee maanden dicht is, en dat meer dan honderd evenementen die we organiseren niet op het moment waarop ze gepland stonden plaats kunnen vinden. Dit is een grote financiële klap voor Rotown en we hebben al van veel mensen de vraag gekregen hoe ze ons kunnen helpen. Voor die bezoekers bieden we de mogelijkheid om ons te steunen. Alle bijdrages van mensen die Rotown een warm hart toedragen, helpen ons enorm om, zodra we weer mogen, als vanouds door kunnen gaan met het organiseren van concerten.

Waarom geen vouchers?
Rotown heeft ervoor gekozen om geen vouchers aan te bieden om verschillende redenen waarvan we de twee relevantste willen noemen: Ten eerste vinden wij het belangrijk dat onze bezoekers krijgen waar ze voor betalen. Je koopt een kaartje voor een specifieke artiest op een specifieke datum. Kunnen wij je dat niet meer bieden, dan willen we je niet verplichten op een andere datum, misschien zelfs wel een heel andere artiest te gaan bekijken. Ten tweede zou het invoeren van een vouchersysteem extra tijd kosten, waardoor er nog langer onduidelijkheid was geweest voor de kaarthouders. Door gebruik te maken van de door Stager ontwikkelde tool, kunnen we nu alles snel gaan afhandelen.

Bedankt!
We hebben hartverwarmende reacties en steunbetuigingen gekregen en daarvoor willen we iedereen nogmaals bedanken. Ons bordspel is massaal door jullie besteld en ook zijn er vele van jullie die alvast een biertje hebben besteld om straks te kunnen proosten op het eerste concert na deze moeilijke tijd. Dat doet ons goed. En we zijn helemaal dankbaar dat iedereen zich keurig aan alle maatregelen houdt. Dat is tenslotte toch de beste manier om ervoor te zorgen dat we elkaar snel weer kunnen zien!

Hou deze pagina in de gaten voor verdere ontwikkelingen van alle evenementen.