Bright Eyes + Azure Ray + The Good Life
“Raadselachtig mooi” en “van een ongehoorde schoonheid” dat vindt de Volkskrant van Lifted or The Story is in the Soil Keep Your Ear to the Ground de nieuwste plaat van Bright Eyes, het muzikale voertuig van de 22-jarige Conor Oberst uit Nebraska. Net als alle (internationale) pers overtuigd van zijn talent. Conor Oberst: “The closest I ever get to clarity of thinking is through writing. Besides that, I’m clueless all the time.” Zelfexpressie boven alles, en gossiepietje wat kan deze knul zichzelf uiten!! Dan de muziek; de opbouw is op zijn minst bijzonder te noemen: het start zeer lo-fi maar zwelt aan tot enorme proporties waarbij piano, klokkenspel, uitgebreide ritme secties, dronkemanskoren en geluidsfragmenten het gevoel afmaken. Rolling Stone: “If you’re like most rock & roll fans, you’ve probably been starved for something like Bright Eyes.”
Azure Ray maakt intieme en spokende liedjes over lange nachten, liefdesverdriet, en verlies. De twee meiden vinden een zachte gloed in de duisternis die hen omringt.
The Good Life klinkt als The Cure, maar dan zo erg dat het geweldig goed is! Moody, dark, folky music!
Bright Eyes klinkt als: een nieuwe Dylan met de stem van Robert Smith die pop-folk, pissed-off country en wonderschone kamer-pop vertolkt.